måndag 11 maj 2015

Mellansnipor på hugget

Hejsan hoppsan

Nu ikväll blev det ett väldigt oplanerat gäddmetepass hos Fondan.Så mätt och go rullade jag till honom med tro och hopp om någon hungrig gädda.Och förhoppningen växte om ett bra pass då Fondan redan var i farten med att drilla en liten gädda som vägde runt 3kg.Så jag kom ju tajmat för att hjälpa till med landingen.
En trevlig fisk i mellanstorlek.
Efter att den fotats och fått simma hem igen fick jag så i mitt agn. En liten pigg mört från vattnet som vi fiskar i.Efter en inte allt för lång stund dök så mitt flöte och mothugg satt bra.Fisken visade på bra kämpaglöd. Men ganska snart låg den så i håven.Men sin styrka till trots var den ingen bjässe.
3,44kg mellansnipa
Antar väl att de i denna storlek har lekt nu så de äter upp sig igen.Men alltid kul att få fisk.Efter bara knappa 5 minuter så sticker så mitt flöte igen.Även denna känns pigg och alert och snart fick även denna bli fotomodell.
Strax över 2,5
Som sagt verkar vara de från 2-3kg upp till kanske 5 kg som är på hugget nu.Tiden går ju dock för fort när man har så här trevligt. Fondan lyckades tyvär inte få nån mer gädda denna kväll men nån mört fick han iallafall upp. Själv lyckades jag bända upp 2st till i samma storlek som de andra.
Långsmal rackare 88cm men bara 3,3kg
Sist och minst strax över 2kg

Så trots avsaknad av riktiga grisar var detta ett trevligt pass.Och för min del är flötmete efter gädda riktigt kul. En enkel metod alla kan göra men kan vara väldigt givande och spännande.

Tack och hej för nu  Och skitfiske på er alla

Inga kommentarer: