lördag 9 maj 2015

Kylig natt med många napp

Hejsan hoppsan igen.

Ni kan aldrig gissa vad jag gjorde igårnatt.  Ja fiske blev det ovanligt eller hur  hehe.
På kvällen plockade jag upp min gode fiskekamrat Tintin för ett feederpass i knektadammen.Målet var sarv men om något annat ville nappa så gärna för mig. Väl på plats var det lugnt till en början men ganska snart började man se tecken på liv.Och efter lite pill och smånapp så fick Tintin första på kroken.
Inte direkt en favorit
En braxen hälsade på inte direkt en favoritfisk men slapp ju bomma iallafall.Efter en stund så fick jag då ett napp.Och vilket napp det var ett riktigt mördarnapp så döm om min förvåning då jag märker att fisken på kroken inte är nån bjässe. Men fisk är ju alltid fisk
PB  i minsta sarv någonsin
Upp kom min absolut minsta hittills. Men det är en vacker fisk och nu hade vi bägge två fått fisk.
Ganska snart igen var det så dags för Tintin att lyckas kroka nästa fisk.Denna var något större än min.
Glänsande skönhet
Resten av passet bestod i många pill och napp men inget som ville upp. Tintin hade en skaplig fisk på med den brötade fast i botten så den kom loss.Bröderna Nordling kom förbi och sa hej Trevliga grabbar det.
Vi gav det en stund till men började bli attans så kallt.Så vi gav upp för denna gång.Men alltid kul när man lyckas få arten man vill.


Tack och hej för nu  Och skitfiske på er

Inga kommentarer: