torsdag 28 maj 2015

Knektadammen here i come again

Hejsan hoppsan

Jaha så blev det lite fiske igen trots allt. Attans att det ska vara så svårt att hålla sig borta från denna syssla.
Men jag klagar ej då det är så förbaskat trevligt. Började med att besöka Anders för lite gäddmete. Men verkar bara vara de små man kan få nu från land. Direkt hade Anders fått en borre på sitt feeder som i sin tur tagits av en snipa. Den släppte dock men borren klarade sig utan en skråma.Lyckades dock lura upp en liten på kanske 2,5 kg. Tyvär var den så illa krokad så den fick för ovanlighetens skull bli matfisk.
Så efter nån timme eller så var det dags att packa ihop och då åkte jag ner till dammen. Trevligt nog satt Tintin där. Så jag gjorde han sällskap. Flötmete med liftmetoden gällde för kvällen.Tintin körde på räka då det funkat bra för honom innan. Jag agnade med majs.Vi hade ett skådespel jämte oss  braxen lek. Det går vilt till må jag säga. Till slut visade sig tecken på liv då mitt flöte gick under men ingen fisk denna gång. Men så efter en stund lyckas jag kroka en. Och upp kom en knottrig braxen. Kanske nån av de som levde rövare jämte oss.
Knottrig slempelle på dryga 1,7kg
Denna fick simma ner i rocksjön. Hoppas den håller sig där då mindre antal braxen i dammen vore bra.
Gick en stund till med lite pill på våra flöten.Så dök mitt igen och efter en lite tuffare drill kunde så en sutare på 1-1,5 kg landas. Efter denna fisk blev det inget mer då kyla och för min del huvudvärk tvingade hem mig.
Men slapp bomma iallafall. Och Tintin du tar igen det på nästa pass.
Rödögd skönhet
Får se när man kan klämma in fiske nästa gång då vädret ska bli lite dåligt framöver. Jaja den som lever får se. 

Tack och hej och tills nästa gång Skitfiske på er

Inga kommentarer: