tisdag 19 maj 2015

Lite kvällsfiske

Hejsan igen

Fiskesuget brukar inte låta vänta på sig efter man avslutat senaste passet så även nu. Så när vädret var bra och min vän Tintin ville fiska så bestämde vi med kort varsel att ta ett pass på mådagskvällen.
Platsen blev Knektadammen och denna kväll blev det lite olika tillvägagångssätt.Medans jag körde på feedermete som funkat bra på sista tiden valde Tintin att flötmeta på botten med liftmetoden.
Isotoper i mörkret i väntan på napp
Ganska omgående hade vi båda tecken på liv och förhoppningen steg om fisk på kroken. Men Tintins flöte lugnade ner sig. Själv hade jag en del pill och napp men inget ville fastna.Blev krokbyte samma storlek en 10a men blev en widegape. Krokbytet verkade funka då jag ganska omgående fick en fisk att fastna.Det visade sig vara en lite sutare på knappa kilot första för iår vad kul.
Liten men naggande god
Efter en stund till fick jag så ett napp som ryckte spöet ur klykan. Ganska omgående kände jag att detta var en bättre fisk men vilken art kunde jag ej säga. Denna fisk bjöd mig på en bra åktur och den siktade nog in sig på alla näckrosor och snags den kunde hitta.Och då jag aldrig innan haft en sådan här fight på feeder var det verkligen spännande.Men så efter en stunds nervkittlande drill och bra håvhjälp av Tintin kunde så en fin sutare landas.Och se på tusan det var nytt PB igen då denna vägde in på 2520gram.
Glad fiskare Sur sutare
Efter denna fisk verkade dock platsen dö ut lite och förutom nått enstaka napp och pill hände inget mer denna kväll. Och trots lite tecken på liv fick tyvär Tinting ingen fisk denna gång. Men det kommer nog då Knektadammen denna pärla mitt i stan nu har vaknat till liv. Får tacka Tintin för ett trevligt pass och hoppas på många fler framöver.Nu väntar man bara på värmen och sommaren och värmen.

Tack och hej     Och skitfiske på er därute i världen

Inga kommentarer: