lördag 7 februari 2015

Skogssjön here i come

Fick ett ryck idag att ge mig ut på ett litet ispass då jag konstaterat att isen på en skogssjö jag länge velat pröva från isen var bärande.
Kom fram till sjön lite sent dock men såg verkligen fint ut. Har kört några flötmetespass i denna sjö innan och haft ett helt ok gäddfiske. Väldigt få bompass. Är en trevlig liten sjö med vad jag vet litet fisketryck.
                                       
                                       En av gäddorna jag lurat upp tidigare här


Fick iallafall ut grejorna på isen och hade förhoppning på nått fäll. Vädret var fint solen tittade fram.
Kom lite byig vind till och från men då jag satt på land hade jag lite lä så det var inte störande.


                                      Spön på plats  tog inte lång tid då jag bara äger 2

Isen var frusen i omgångar men var runt 15 cm och bar bra. Ett spö fick levande mört det andra riggades med deadbait  "mört".Blev sorgligt nog inga fäll denna dag  trots att den levandes betesfisken fick tuppjuck till och från. Men var trots allt skönt att komma ut på isen några timmar då fiskesuget sprutade ur öronen.
Kommer dock att bli pass där igen rätt så snart

Tills dess  skitfiske på er och var rädda om er på isarna.

Inga kommentarer: