tisdag 29 september 2015

ÄNTLIGEN!!!!!!!

Hejsan hoppsan på er


I eftermiddags fick jag en släng av fiskesug så jag åkte ut till Fondan för lite gäddmete några timmar innan kvällningen. Runt 17:30 anlände så jag och då var Anders redan i farten med att fota en gädda som han precis innan fått på kroken. Var en fin dam på ganska exakt 5kg. Taggad av synen fick oxå jag snart ut mina grejor. Tiden gick men på gäddfronten var det lugnt. Klockan närmade sig 20 och ljuset var nu borta men då vi ännu kunde se flötena så gav vi det en stund till. Så precis innan kl20 såg jag så mitt flöte dyka men i mörkret var det svårt att avgöra när mothugg skulle ges då den ej tog nån lina. Men efter en liten stund så sträckte jag så upp och satte in mothugg. Fisk fast och kände direkt att den var helt ok. Den stökade lite och gjorde några rusningar men tillslut kom den inåt kanten och vi kunde se den för första gången. Såg fin ut men när jag tillslut kunde se detta enorma huvud insåg jag att denna var stooor. Håven räckte knappt till men i kom hon. Nu insåg vi bägge två hur stor hon var och 10+ var ett faktum. Så dags för vägning mätning och foto. Förstå glädjen som bubblade upp när siffrorna kom. 13100 gram 118cm lång    56 cm i omkrets  vilken gris. Trodde ej det var sant först men jo det var det.
Är det verkligen sant?
Ja det är sant
En riktigt fet gris
Back to home Värt med blöta skor

 Efter hon fått friheten åter avslutade vi kvällen med lite kaffe och reflekterade över denna fina fångst.  Ett är iallafall säkert nytt pb på gädda blir nu lite mer svårslaget



Tack och hej     Skitfiske på er


2 kommentarer:

Magnus sa...

Härligt Daniel! Stort grattis! Kort och välkonditionerad får man väl påstå va?

Unknown sa...

Tack Ja hon var i bra kondis lite kort för vikten kanske.