söndag 10 juli 2016

Samma gamla göl

Hejsan hoppsan på er.

På sista tiden har det fiskats en del eller ja ganska mycket om jag ska vara ärlig. Men det har väl gått sisådär. Visst en och annan fisk har man ju fått men så är ju fisket ibland vill det sig bara inte.
Men sista passet blev både ris och ros kan man säga. Åkte till gölen på lördagen som inte ligger långt hemifrån och km dit på eftermiddagen. Allt verkade bra bortsett vinden så jag fick prova en ny plats lite mer i lä då det blåste på en del. Och ganska snart såg jag tecken på fisk nämligen bubbel.
Och så det bubblade.
En av alla bubbelkaskader
Men det var som förgjort visst jag hade 4-5 klockrena napp men samtliga gick av strax efter mothugg.
Det spelade ingen roll vad jag gjorde så inte tusan gick det få upp nått. Så efter några timmar frustrerad så åkte jag hem. Men bara för att ladda om både mig och telefon som var nästan död.
Så när det väl nästan var mörkt återvände jag till brottsplatsen. Och nu så började det hända nått.
Om det var mörkret eller att platsen fått vila lie vet jag ej men det tog inte många minuter innan första nappet kom. Och vilket napp sen. Fisken for som en raket hit och dit och då igentligen rudan var målet så var mina prylar lite i underkant. Men efter en bitvis dramatisk drill låg så en fisk i håven och det var vad jag trodde  en karp. Och se på tusan var det inte nytt pb.
2680gram pigg karp
Nästa fisk lät inte vänta på sig utan kom bara strax efter. Denna gång en pigg och ilsken sutare på 2,12kg som gav mig en bra kamp den med.



Efter denna sutare blev det lugnt bortsett några små pill.Men så började solen titta upp och vips så började pölen vakna till liv igen.

Och det är nått magiskt att sitta vid vattnet och se världen vakna till liv så har ni inte provat det kan jag rekommendera gryningsfiske.Och nu så återkom bubblet igen och jag såg fisk stryka i ytan troligen karp. Med detta kom så nästa napp och efter en inte allt för lång drill denna gång låg så sutare 2 i håven.
2,05 kg morgonpigg sutare 

Nu började tröttheten komma men tänkte jag sitter lite till och det var inte ett dumt beslut.
Tog en liten stund men så kom ett sista napp och kände direkt vid mothugg att det var en karp till.
Och denna gav mig verkligen en kamp på mina lätta grejor.Nu fick jag kämpa lite då den var nästan halvvägs över gölen innan jag fick kontroll. Måste ju ta det lugnt då jag kör med krok strl 10.
Men efter en del kämpande och trixande låg så den äntligen i håven. Och se på tusan nytt pb igen denna gång pressade den håven till 3kg prick.

Att jag dessutom aldrig innan lyckats få mer en en kap på samma pass innan gjorde ju inte det hela sämre. Trött men nöjd och glad trots avsaknaden av ruda var det så dags att rulla hemåt. Rudan får vi ta nästa gång.
Avslutningsvis kommer här några bilder på några fångster från de tidigare passen och så hoppas jag på ett riktigt fint högtryck och värme snart.






Tack och hej för denna gång och skitfiske på er 


Inga kommentarer: