söndag 26 juli 2015

Experimentlusta

Hej hopp

Sista tiden har inte inbjudit till fiske då vädret varit sisådär. Men några pass har man fått till men fisket har verkligen varit trögt. Kan  nog bero en del på vädret. Mitt i detta fick jag en ide. På sista tiden har jag som bekant använt värpfoder som mäsk och det har funkat. Men ibland kan ju vanligt mäsk vara bra att ha.
Så varför inte göra mäsk av värpfodret. Sagt och gjort så skred jag till verket. Så vad använde jag då.
Värpfoder,Dofttillsats,Pepparkakskryddor
Började med att köra värpfoder i en mixer tills det mesta var malet. Allt blev inte helt malt men lite partiklar är bara bra. Sen i med doft och kryddor tills jag fick till en god arom. Och slängde i lite hampafrö det gillar fisken. Samma kväll provade jag denna blanding. Men då det skulle jobbas dagen efter blev det bara nån timme. Men fisk hade jag på mäskplatsen då det bubblade bra efter en stund.
Färdigt resultat 
Verkade lovande så igårkväll när regnet lugnade sig så var det dags för ett test till.
Och jag hade aktivitet på mäskplatsen nästan hela tiden under passet. Men som innan var fisken väldigt pillig.
Hade många pill och napp men attans så svåra att få att nappa ordentligt. Men en sutare fick iallafall syna insidan av håven.
Första fisken på egna blandningen
Mot slutet av passet hade jag fler napp där jag kände jag fisk  men inte ville de krokas . Jaja bara göra ny sats och ge sig ut igen.Det enda man fick tänka på var att vara väldigt försiktig när man fuktade mäsket. Det blev fort för blött. Ska se om jag kan vidareutveckla receptet lite till.

Tack och he   Och skitfiske på er alla

Inga kommentarer: