söndag 28 juni 2015

Helgfiske efter kinkiga fiskar

Hej igen

Så har det varit helg igen och fiskesuget är som alltid på fredagen stort då mitt jobb hindrar mig från att fiska under veckan. Så på¨fredagskvällen bestämde Tintin och jag oss förr en tur till dammen.För att förhoppningsvis få en ruda eller sutare. Vädret var bra hyfsat bra temp och i stort sett vindstilla.
Älskar flötmete
Som mäsk användes värpfoder och lite räka.Räka var även det som satt på kroken.Ganska omgående började jag få lite pill hos mig. Men de verkade lika kinkiga som vanligt.Men så fick jag ett riktigt napp. Och som brukligt tog den sikte mot näckrosorna. Men den hittade ut igen för att sen kliva av.  Attans  men bara på ett igen. Hos Tintin var det dock ganska dött förutom nått enstaka litet pill.
Glow in the dark
Tiden gick och då man varit uppe tidigt började man känna sig lite seg.Men precis då vi skulle plocka ihop började Tintins flöte röra på sig. Mothugget satt och en kort drill och yes Tintis fisktorka var bruten.
En sutare på ca 2kg hälsade på
Efterlängtad fisk

Slapp bli bompass iallafall. Lördagskvällen pep jag iväg igen på lite fiske när övriga familjen lagt sig. 
Denna gång ett vatten som jag inte kört så mycket i men vet att det finns sutare där och även sarv.
Storleken är jag dock osäker på.
Vacker vindstilla kväll

Körde även nu med värpfoder men på kroken satt det majs   räkorna var slut hemma. Såg en hel del vak på ytan alltid positivt. Men det var oxå gott om knott men Themacell gjorde sitt jobb.Några knott hittade mig men det gick härda ut.
Knottskrämmare i arbete

Ganska snart dök så mitt flöte och jag tror jag slog pb i minsta sarv. Men man kan hoppas på att dess gammelmormor kommer förbi.
Liten men vacker

Men trots sutarbubbel och mycket vak blev det endast ett par småsarvar.Så nästa gång blir det till att ta med räka. Det gillar sutaren här. Och vem vet kanske det simmar ruda här med.Ocg då denna sjö ligger ganska nära där man bor så blir det med all säkerhet fler turer dit.


Tack och hej    Och skitfiske önskar jag er alla



Inga kommentarer: