lördag 6 juni 2015

Äntligen fiske igen

Hejsan hoppsan

Den senaste veckan har man inte fått in något pass beroende på väder och arbete.Men på fredagen var det så äntligen dags igen för ett pass. Knektadammen var platsen och Tintin var sällskapet.Tintin hade varit nere och förmäskat på platsen. Och vi började med att raka våran swim. Med tanke på vädret som var under fredagen och förmäskning så kändes det upplagt för ett bra pass.
Allt ute bara att vänta
Siktet inställt
 Men det visade sig vara segt. Nått enstaka vak och en vattensork var det enda liv som fanns.Det gungade lite nån gång i våra flöten men nä ingen fisk på hugget.Men så efter några timmar när mörkret fallit fick jag äntligen napp. Men attans den klev av nära land troligen en sarv. Men jaja sånt är ju fisket bara på ett igen.
Ganska snart så lyftes mitt flöte igen och yes nu satt den ordentligt.Och upp kom en sarv på ca 5hg.
Alltid skönt att slippa blanka.
Snart var det dags att köra hem Tintin då han började bli lite trött och frusen. Stackarn hade glömt extra tröja. Men då jag ännu var pigg och allert valde jag att återvända till dammen. Valde en annan plats nu och det visade sig inte vara en helt dum ide.Nu började visst dammen vakna och bättre fisk började stryka i ytan.
Och ganska snart kom de första pillen på flötet. Så efter en timme eller så hade det landats 1 sutare på knappa 2kg och en braxen på ca 1,5 kg.
Knottrig braxen
Arg sutare

Men tänkte jag ger en liten stund till.Var nu bra aktivitet i dammen. Så efter flera pill och några missade napp lyckades jag kroka en fisk.Kände att denna var bättre och den bjöd på en bra kamp.Så till slut lyckades jag håva en sutare till som visade sig väga in på 2,59kg Yes nytt Pb.
En tjockis
Lyckades dra upp en braxen till efter denna. Men kände att det var dags att åka hem och sova.Så nöjd och glad packade jag ihop och rullade hemåt.Hoppas nu inte det dröjer för lång tid tills nästa pass.

Tack och hej  Och skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: