onsdag 22 april 2015

Kort pass prov av nytt bete

Hejsan alla fisketokar

I kväll tänkte jag ta bara ett kort pass för att pröva ett bete jag aldrig kört med innan. Deadbait ala makrill.
Valet av vatten blev en sjö inte så långt hemifrån där jag vet att vattnet inte direkt är klart vilket ska vara bra för deadbait. På plats verkade det lovande. Det var många fåglar som fiskade för fullt och en hel del vak av både stort och smått.
Div fåglar som fiskade
Då jag inte fick tag på ganska liten makrill fick det bli en halv makrill på flötmetet och några bitar på kebabriggen. Ut med betet och sen vänta.Men se på hundan väntan blev bara ca 20min innan flötet började vandra så sakta för att sen gå under ytan. Då jag vet att skinnet är segt på makrill gav jag lite längre tid än jag brukar göra innan mothugg. Perfekt mothugg och fisk på. Gäddan var pigg och stark och bjöd på helt ok kamp men strax låg hon i håven.Kroken satt inte helt perfekt då den släppte i håven så avkrokning gick lätt.
4,15kg 85cm skönhet
Glad över snabbt resultat och synen av en pigg gädda som simmade hem gav jag det en stund till. Men då ljuset började sina så var det bara att packa ihop för denna gång. Men denna typ av bete kommer helt klart provas snart igen.
Vacker kväll och skön
Tack och hej för denna gång Och skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: