onsdag 8 april 2015

Ha det gott i solen

Hejsan hoppsan

Idag kunde jag inte hålla mig från sjön då vädret verkligen var kanon.Men då gäddan inte velat vara med på sista tiden tänkte jag om lite. Feedermete fick det bli. In med prylarna i bilen förbi affären och skaffa maggot sen var man redo.Som sagt feeder var det idag och till det använder jag ett spö från Sensas. Ett riktigt bra spö må jag säga.Riggen i övrigt är enkel feederkor som sitter på glidande beteslås på huvudlinan.Och en tafs av FC med tolvans krok på.
Enkel rigg men den funkar
Som agn användes maggot som synes.Och mäsket för dagen var Braxenkung från http://swedbait.se/ De gör riktigt bra mäsk för våra vatten.Brukar oftast använda Breamcrack men det var slut sist jag handlade.
Allt riggat och klart bara dänga ut grejorna i plurret.
Kanonväder

Bara vänta på pill och böjd topp
Ganska omgående började det pilla på det man dängt ut.Men inga ordentliga napp.Men efter ca 1timme kom det ett riktigt napp mothugget satt perfekt och se på tusan en fisk i andra änden.Var en pigg fisk som gjorde några tappra försök att komma loss men snart låg den fin i håven.En braxen på 1,94kg.En knottrig hane visade det sig vara.
Alltid något
Pillen fortsatte och nått missat napp men tyvär ingen mer fisk upp denna dag.Men gott att slippa bomma iallafall.Sen hade man lite sällskap trots allt och solen den värmde så gott så dagens pass var kanon.
Linslus

Herr och Fru And
Börjar fundera på om dessa fjäderfän har en inbyggd radar för metare.De kommer alltid när man gör just det.Men Jag var snäll och bjöd på lite majs och mäsk som de gladeligen slukade i sig.
Allt tur man har fisket när man går arbetslös annars hade dagarna blivigt riktigt tråkiga.Så om inget jobb dyker upp snart är man nog vid sjön snart igen.

Tack och hej för denna gång.Och skitfiske på er

Inga kommentarer: