lördag 28 mars 2015

Trögt fiske Vackert väder

Hejsan

Idag var det äntligen dags för ett litet gäddmetespass med min gode fiskebroder Tintin.Vi hade pratat ett tag om att få till ett men väder och annat har kommit ivägen. Men idag så blev det äntligen av.Började redan kvällen innan med att jag åkte och hämtade mört som jag fick till bra pris då han ville bli av med de sista nu.
Så en stund efter middag hämtade jag upp Tintin och vi begav oss till Västersjön.På plats fick vi snart ut alla prylar sen var det bara att vänta.
Väntans tider i det goa vädret
Här sitter man bra
 Vädret var kanon så man kunde inget annat än att njuta.Efter bara kanske 30min försvann Tintins flöte under.Perfekt mothugg och yes fisken sitter där. Tintin säger att den känns helt ok men tji fick vi. Efter en inte allt för lång kamp såg vi fisken.Och strax därpå fick jag inviga min nya håv.
Dagen fångst
En liten smal gynnare på kanske 2kg men en bra start tänkte vi.Dessutom träffade vi en annan som var ute och jerkade och han hade visst fått på 3 stycken denna dag. Så förväntan steg om ett bra pass.
Men tiden gick och bortsett från lite ryck på mörten mellan varven hände inget mer.Så efter ett gäng händelselösa timmar beslutade vi oss för att packa ihop.Men på det hela taget var det en trevlig stund i gott väder och sällskap. Tack för det Tintin.Passade även på att köra kebabrigg för första gången men nästa gång ska det tusan sitta nån där.Om bara vädret och frugan tillåter så blir det nog snart ett nytt pass.

Tack och hej för nu. Ut med er nu och dra stora firrar    Skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: