onsdag 4 mars 2015

Tillbakablick

Jaha  då var ett år tillända och ett nytt har börjat.Och så här i skarven mellan is och öppet vatten kan man kolla tillbaka lite på förra årets fiske. 2014 bjöd inte på nått vidare isfiske då isarna var kassa men trots detta provade jag på ismete för första gången i mitt liv.
Första ismetade gäddan i mitt liv
Det hans bara med 2 pass innan isarna försvann. Lite surt  men jag blev såld på detta fiske och har denna säsong hunnit med några fler pass. Men några av dessa står det om på bloggen. Men när en säsong viker hädan står en ny på tur. Så i mars begav jag och Tintin oss iväg ner till gamla hemtrakter nämligen Fågelforsdammen i jakt på gädda.Gick sådär några små kom upp
Dagens största
Dock lärde jag mig att inte ha sjunkande lina när det är möe bråte på botten 2 tackel försvann.
Annars så försöktes det en del på mört då man ville ha upp en fin förleksmört. Men gick oxå sisådär.
Visst nån kom upp men inga rekordfiskar
Quest for big roach

Vacker vårkväll vid sjön
Helt ok mört 500g +
Detta blev året då jag verkligen snöade in på specimenmete. Som verkligen är roligt och utmanande.
Under den lite varmare perioden blev det en hel del pass både i Mogölen och Rocksjön/Knecktadammen.
En del pass på egen hand men flera med bästa fiskepolaren Tintin.Det är hans fel att man börjat med specimenmete men gör absolut inget alls.
Nöjd Tintin trots att det är Braxen

Sutare på besök

En av flera Braxen

Vacker sommarkväll
Är nått magiskt med sutarbubbel
Detta blev oxå året då jag kunde bocka av några för mig nya arter
500 gram björkna

Karp för första gången

Äntligen Ruda på kroken
Hade även tänkt att bocka av ål på listan över nya arter men trots idoga försök och några napp var det ingen som ville vara med att leka.
Ett av alla ålpass
Provade även ett nytt vatten efter framförallt ruda.Och ruda fanns det gott om men attans så luriga. Inte en ända kom upp.
Jakt på ruda

Blev inte helt utan fångst
Kräftor fans det gott om där iallafall. Både jag och Tintin fick upp dessa varelser. Och trots försök med fakebeten så gick de knappt undvika.Under hösten sen var det en hel del gäddmete. Provade bla en skogsjö som var helt ok. Blev inga megagäddor men väldigt få bompass där.Och då jag vet att det fångats gädda på 7+ där i vinter kommer jag lägga några pass där nu i vår.

Men på det stora hela ett helt ok fiskeår för mig. Men 2015 ska bli bättre.Och nu längtar man till lite varmare väder igen så man kan börja meta på allvar.

Tack och hej och skitfiske på er.


Inga kommentarer: