söndag 18 oktober 2015

Helg i gäddans tecken

Hej

Så har det då varit helg och som vanligt är fiskesuget stort då. Så för att stilla suget en del blev det till att fiska. Så på lördagen tog jag med Tintin till nya pölen som visat sig ha fin gädda.
Efter plockat upp Tintin och sen hämtat mört kom vi på plats.
Precis kastat ut
Riggat och klart för fisk

Jag han knappt kasta ut innan mitt flöte dök men trodde först det var en stark mört. Men jag vevade in för att kasta om då jag kom lite fel. Då märkte jag ett bra motstånd men tyvär spottade gäddan innan jag han göra nått. Kasta ut igen och inte långt efter dök så flötet igen. Vänta lite och sen mothugg känner bra motstånd men ännu en gång spottade den ut mörten. Frustrerade nötte vi vidare tills mörkret hade lagt sig men ingen mer gädda ville komma och ta våra mörtar. Attans synd hoppades verkligen Tintin kunde få en fin en då han haft segt fiske de senaste gångerna.
Så idag söndag åkte jag dit igen för att denna gång lyckas lura upp nån.
Då jag var själv så valde jag fiska 2 spön ett med flötmetad mört och ett bottenmete med deadbait
oxå mört. Preppad med doftolja från Brännis med doft av lever.
Larm på
Även idag dök mitt flöte bara kort efter utkast men idag satt den så fast.En kort drill senare kunde jag landa en pike på ca 3-4kg. Efter en liten stund så högg en gädda till på flötesmörten men attans den gick loss. Plötsligt piper det i larmet men även denna går loss. Nöter på och så efter nån timme går larmet igen. Denna gång krokar jag fisken och känner direkt att det är en fin bit. Pigg och stark bjöd hon på bra kamp så drillen tog en stund. Men till slut lyckades jag så håva henne. 106cm och 8,63kg
visade siffrorna. Började då misstänka återfångst. Så efter jämfört bilder är jag på det stora säker att det var samma dam jag fått innan men som då vägde 8,72. Kul att se att C&R funkar och trots en svald krok sist är pigg och äter.
dagens första
Dagens största
 Satt en stund till och lande ännu en lite pigg en på ca 2kg. Men väldigt nöjd med 3 landade och 2 missade började jag bli hungrig så bara packa ihop och ge sig av hemåt. Kul att ha bra fiske bara synd att de ej var så på hugget då Tintin var med. Och kul att lyckas med deadbait.

Tack och hej  Och skitfiske på er

Inga kommentarer: