lördag 24 oktober 2015

Bekant på besök

Hej
 Idag stod det fiske på schemat igen tillsammans med Tintin. Platsen var lilla pölen jag kört i senaste
tiden och gäddmete  var metoden vi skulle köra. Då vi kom på plats låg vinden på lite dumt så istället för flötmete blev det bottenmete.
Riggat och klart

Denna gång hoppades jag verkligen Tintin kunde få en fisk då han haft fisktorka ett tag nu.
Jag körde med död mört spetsat med doftolja från brännis hittas hos metebolaget.se. De finns med div olika dofter just min är lever. Tintin krokade på en levande mört. Tintin var först ut med att få napp.
Time to strike
Men tyvärr var han lite het på gröten och satte mothugget för snabbt med missad fisk som resultat.
Ny mört på och ut igen. Nästa napp kom hos mig ett klockrent run och upp kom en pigg rackare på 3,1kg som efter snabbt foto fick simma hem igen. Tintin fick ytterligare några napp men på det ena rök linan och övriga spottade nog. Stackars han det verkar ha gått troll i hans fiske nu.
Framåt dan kom Tintins bror förbi tillsammans med sin tjej och hennes son. De ville gärna få se nån få napp och se på tusan då fick jag ett igen. Ganska omgående kändes det att det var en helt ok fisk.
När jag kunde se den  började jag tänka återfångst. Och visst var det så. Samma 8+dam hälsade på igen för 3e gången nu tror hon gillar mig lite. 
3kg  energiknippe
Vi får snart sluta träffas så här.
Folk kan ju börja prata
 Vi nötte på och jag fick ett run till som jag lät Tintin gå på för nu skulle han få fisk. Men inte då trots klart och tydligt napp valde oxå denna att spotta. Det var det sista sen dog det ut totalt så vi packade ihop och begav oss hemåt. Helt ok pass bara synd att Tintin inte fick drilla nån men nästa gång så


Tack och hej för nu.  Skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: