söndag 23 augusti 2015

Sol sommar och randiga krigare

Hejsan

Idag på morgonen blev jag väldigt sugen på att försöka dra upp lite borre. Så sagt och gjort packa in allt och iväg. Då sjön är poppis bland badgäster när vädret är som det är gällde det att hinna till favoritviken innan invasionen kom. Det första som fixades var att kasta ut lite mäsk för att locka in småmört då det var bottenmete som gällde. Medans mäsket verkade så plockades allt det övriga fram.
Soligt och varm med en svalkande bris
Så fram med kastnät och några kast senare hade jag betesfisk så det räckte och blev över.
Till en början var det ganska lugnt. Men efter ca en timme verkade borren hittat in. Ganska snart så var så första landad. Sen följde en kort huggsexa där det nappade redan på utkastet. Några till blev landade och ett gäng tappade samt missade napp. Därefter blev det lugnt en stund och då passade jag på att svalka mig i sjön lite vilket oxå var årets första dopp.
Sommarfiske när det är som bäst

Lite sällskap iallafall
Han med en huggperiod till efter badet där ytterligare några fick komma upp och säga hej. Blev totalt 9 upp med en topp på 450 gram. Hade alla kommit upp idag skulle det nog varit dubbla antalet. Vart inga bjässar idag men för min del ett av mina bättre fiskepass räknat i antal.Och de snittade iallafall runt 4hg så är nöjd och glad. Här är några som ställde upp på bild. Men även dessa är kul att drilla när man kör med feederspö




En som visar sin ryggfena lite iallafall
Glad att få simma hem igen

Nu får man väl se hur vädret kommer att bli. Verkar som hösten börjar närma sig så snart börjar man ta tag i gäddmetet igen på allvar.



Tack och hej för denna gång.    Ock skitfiske på er

Inga kommentarer: