torsdag 6 augusti 2015

Skam den som ger sig

Hej

Igårkväll bestämde jag och Tintin oss för ett nytt försök i dammen. Kanske bara kanske skulle vi få se en ruda. Har ju blivigt många försök på just rudan iår. Vi kom på plats en liten stund innan mörkret och snart hade vi fått ut prylarna. Detta pass började som brukligt med en del försiktiga pill men inget mer. Till slut fick Tintin nått napp som gick göra mothugg på men inget som kom upp. Sen var det min tur för napp och ja fångst men fel art   kräfta  hmm. Bara fortsätta nöta och till slut så fick jag en fisk på kroken. En ilsken sutare som inte först ville komma upp.Men en bra håvning så fick den vara med på bild.
Pigg sutare i standardstorlek
Men efter en inte allt för lång stund började jag få pill igen och till slut fick jag tillfälle att ge mothugg. Och jag har nog aldrig blivigt så glad av att inte känna ett idiotrus i andra änden. Ja det var en ruda en vacker ruda på exakt 1kilo.
En mycket efterlängtad fisk
Efter denna ruda lugnade åter ner sig och efter 1 timme till eller så började kyla och trötthet göra sig påminda. Packa ihop nöjda  och sen hem till varma sängen. Får se vart nästa pass går. Men om nu värmen får vara kvar lite kommer iallafall nått mer pass läggas på ruda. Tack Tintin för ett trevligt pass hoppas snart på ett nytt.



Tack och hej   Skitfiske till er alla

Inga kommentarer: