lördag 18 juli 2015

Nytt Pb och några mörtar

Hej hopp

Dags för litet inlägg igen. Var litet tag sen senast men tidsbrist och dåligt fiske har hållt mig borta.
Som sagt fisket på sista tiden har varit trögt med endast nån sporadisk fisk. Men denna veckan lossnade det lite.Det började med ett eftermiddagspass i onsdags till gölen. Tänkte se om det gick lura upp någon ruda.
Men trots möe bubbel och pill så ville det sig inte riktigt.Men så precis innan jag skulle packa ihop så kom det ett riktigt napp.Hann se fisken lite snabbt och trodde först det var ruda. Men så drog den iväg som attan och jag insåg att det var en karp som nappat. Drillen blev kul då den for runt i halva gölen innan den så ville håvas. Den visade sig oxå bli nytt pb då den vägde in på 2,37kg.
Ingen jätte men ack så kul
Nöjd och glad packade man ihop. Så igår kväll var det dags igen. Ganska sent bestämde jag mig för en tur till västersjön i jakt på mört.Men då jag bara hade värpfoder hampa och bröd hemma fick jag klura ut nått att använda i feederkorgen.Blev att jag pluggade igen feederkorgen med bröd fylld med värpfoder/hampa mellan. Doftsatt med lite tuttifrutti.
Isotper som lyser upp natten
På kroken satte jag majs.Och det funkade. Tog ca 5 min för första fisken att landas en mört på 5hg.
Sen hade jag pill och napp nästan hela tiden.Totalt landades det 6 mört med en topp på 610gram.
Men tyvär kom den förarliga vinden efter ett par timmar. Vilket gjorde att man fick packa ihop. Vilket var surt då mörten verkligen verkade på hugget. Här är de 4 bästa iallafall
500gram

520gram

580gram

610gram
De var i grym kondition och verkligen på hugget då alla utan 1 hade kroken nere i munnen.Samtliga låg på ungefär samma längd 35 cm. Hoppas på vindstilla så man kan dit igen i jakt på en storreg.
Alltid kul när det lossnar igen efter segt fiske. Hoppas bara det får hålla i sig.


Tack och hej   Och skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: