tisdag 24 mars 2015

Våren långsamt på gång

Hej Hopp
Har inte blivigt speciellt mycket fiske på sista tiden. Bortsett något sporadiskt kortare pass efter gädda som har varit resultatlösa tyvär. Men kom ut några timmar idag. Och då vädret äntligen tillät så var det dags att damma av feederspöet. Var väldigt bra förhållande solen sken och bara svaga vindar.Men är nog bara att konstatera att mörten som var målet är nog ännu sega efter vintern.Hade lite pill och några riktiga napp men inget som ville fastna.
Skönt att äntligen kunna använda dessa igen

Stilla vatten

Och då det var lite annat på schemat under dagen så efter några timmar var det bara att packa ihop.Men är ett gott tecken att de är framme och pillar på prylarna sakta börjar de vakna.
Sportfiskemässan fick sig ett besök av mig i helgen oxå. Var överlag en trevlig mässa. Var dock lite för lite med mete enligt mig. Sen gjorde man misstaget att vara där på lördagen och jisses vad med folk det var. Fick iallafal äntligen träffa Stefan Jarl från bloggen http://thespecimenhunter.blogspot.se/  Var mycket trevlig och fick en del bra tips från honom. Han hittade man i bästa montern metetorget som http://www.metebolaget.se/ stod bakom. Söndagen ägnade jag åt att fixa lite småprylar till metet samt införskaffa hampafrön som sen förbereddes för framtida metespass. Även fiskeväskan fick sig en genomgång. Behövdes kan jag säga. Nä hoppas bara på bra väder framöver så man kan ge sig på att fånga sig en gädda eller två.Och nu är snart den säsong jag gillar mest här. Vår och sommar då rudan och sutaren kan börja fiskas.
 Tack och hej för denna gång. Och skitfiske önskas

Inga kommentarer: