fredag 25 mars 2016

Metet har äntligen börjat

Hej hopp
Relaxa i väntan på spöböj
Så har då äntligen årets mete börjat. Jag tjuvstartade lite i veckan med ett kortare pass men det gav bara några småpill. Men så på onsdagen fick jag utan nån större övertalning med mig Tintin till Huskvarna och Kåvasjön för att se om något vaknat.
Ready for battle

Sista justering innan utkast
Först att få pill var Tintin men det gav inget men så efter en stund började det rycka i min topp.
Feedermete är verkligen spännande när det nappar. Mothugg satt och viss årets första fisk på mete var fast. En grann mört på 440gram fick syna ovansidan av sjön en kort stund. Ingen bjässe men välkommen iallafall.
Slapp blanka
Nästa napp fick Tintin och direkt syntes det att det var en bättre fisk. Han konstaterade snart att det troligen var braxen som hälsade på. Och visst var det så. Upp kom en skaplig braxen på 2,67kg har jag för mig. Nästan nytt pb för Tintin fattas bara 1 hg ca.
Inte heller blankpass här heller
Vi blev sittande till en stund efter solen gått ner men det dog tyvär ut bortsett en mindre mört för Tintin.Och det började dessutom bli kyligt. Men nöjda och glada att få komma igång med metet
och att vi fick fisk begav vi oss hemåt. Räknar med att det snart blir ett nytt pass igen med min gode fiskekamrat Tintin.




Tack och hej för nu    och skitfiske på er där ute

Inga kommentarer: