söndag 24 januari 2016

Är man fisketok så är man

Hejsan på er


Så är då helgen snart över igen för denna gång. De går på tok för fort men fördelen är att det är ett steg närmre till nästa helg. Även denna helg har bjudit på fiske. På lördagen åkte jag upp till Fondan för lite ismete. Även Björrn Tintin och Martin anslöt och vi hoppades på en trevlig dag med fint fiske. Dagen verkade kunna bli bra då jag fick 2 fäll inom den första halvtimmen efter jag fått ut spöna men tyvär ingen fisk upp. Denna dag var det ganska mycket folk på isen som gjorde allt från fiska till att åka skidor. Men fisken ville inte vara med riktigt denna dag. Och att det kom ut 20-talet crossar och körde isracing gjorde nog inte saken bättre.
Fridstörare på hög nivå hehe
Men dessa till trots lyckades vi få upp några fiskar men inga bjässar. Tintin drog 2 gäddor av mindre modell och jag lyckades lura upp en. Men de är i god kondition. Även fondan fisk fisk   3 borrar på pimpel som var runt 2hg eller så. Men var på det hela taget en härlig dag med trevligt sällskap.




Även söndagen bjöd på fiske denna gång ett kortare pass på Barnarapasjön. Denna gång var jag ute själv. Men bortsett några tuppjuck på mörten blev det ett händelselöst pass. Men sånt är fisket man lyckas inte alltid.  Hoppas bara nu inte vädret ställer till det med isarna. Ska ju bli mildväder några dagar och i skrivande stund regnar det lite med.  Men om isen får vara bra så blir det nog nått pass på nån skogssjö då man har 2 st att välja på som har nästan noll fisketryck. Kan alltid hoppas de kan leverera.


Tack och hej för nu    Och jag önskar er alla skitfiske

Inga kommentarer: