onsdag 20 maj 2015

Dags för fiske Igen

Hej Hej

Jaha så blev det då fiske igen. Frågan är väl när frugan tycker jag ska ta ett tält och flytta till sjön då det blivigt en del pass på sista tiden. Denna gång var det lite gäddmete som var planen så jag och Tintin styrde kosan till Anders då vädret för en gångs skull var ok för flötmete. När vi anlände satt redan Anders på bryggan och försökte lura upp lite mört men de verkade inte på hugget denna dag.Då det tyvär börjat blåsa upp lite valde Tintin att pröva bottenmete medans jag och Anders körde på flötmete. Till en början var det segt förutom Tintins larm som pep några gånger men om det var vinden eller fisk är osäkert.Men så efter en stund dök så Anders flöte men han var uppe vid huset och gjorde något. Men då Tintin haft lite fisktorka på sista tiden fick han ta spöet och försöka landa denna fisk.Efter ett perfekt mothugg och drill så fick han äntligen landa en fisk.En helt ok gädda på 96cm men lite smal tyvär så 4,35kg stannade vågen på.
Äntligen en fisk
Anders valde nu att använda samma mört igen och hur skulle det gå då deadbait tydligen inte funkat bra innan i Landsjön. Men se på tusan ganska snart hade han napp igen men denna valde att inte fastna på kroken. Sen var det äntligen min tur att få napp. Väntade och gjorde mothugg. Men vad händer då jo pga en trasig spöring som jag missat rök linan.Men tack Anders som tog lillbåten och räddade flöte och tafs. Skönt att slippa ha massa lina och krokar liggandes på botten.Lite provisorisk fix med eltejp så kunde man snart fiska lite till. Under tiden jag lagade spö lyckades Anders så landa en lite 2kilos snipa  på samma mört.
Drill av snipa
Deadbait kan trots allt funka
 Snart började solen gå ner och tiden började rinna ut. Anders lyckades lura upp en liten rackare till på 2,6kg men jag fick gå lottlös denna gång.
Ännu en liten rackare
Men jag är nöjd iallafall. Trevligt sällskap och Tintin fick bryta sin fisktorka.Och jag fick lära mig läxan att hålla bättre koll på prylarna i framtiden. Får se om man kan ta det lite lugnt med fisket lite för husfridens skull.
Men kan nog bli svårt.

Tack för denna gång.    Skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: